Wednesday, April 18, 2018

My 3rd Pregnancy : Future 3rd AM

Assalammualaikum...

Last update dekat draf masa pantang anak kedua tak sempat abis pun karang pastu aku biarkan je bersawang sampai sekarang. Nak masuk anak tiga dah pun haha.

Sekarang ni dah 29 weeks. Alhamdulillah dah sampai 7 bulan. Harap-harap lepas la sampai 9 bulan kalini memandangkan dua-dua anak aku lahir 8 bulan. Tapi sihat alhamdulillah. Kalini macam nak merasa sampai 9 bulan . Lagipun aku nak la raya dulu . Hehe.

Bukan takat nak raya je, nak lepaskan jugak urusan pindah rumah. Kunci dah dapat dah. Nila tujuan utama aku update balik. Sebab nak update pasal rumah. Senang nanti akan datang lagipun lately memang aku kerap google blog pasal rumah. Pening jugak eh. Macam-macam nak pikir . Nak kemas pun satu hal dengan perut aku macam nak pecah dah ni mengemas sorang-sorang . Sikir-sikit pun macam tak siap-siap.

So tentang pregnant anak ketiga ni...hurmm....

Pengalaman yang berbeza sebab kalini aku mabuk . Cuma tak la teruk. Tapi disebabkan dua-dua sebelumni laki ku yang mabuk , so aku rasa teruk la haha.

Cuma nya tempoh tak la lama. 2- 3 bulan macamtu je. Tiba malam je langsung tak boleh makan. Makan je nak muntah. Tapi lapar gila ni. Siang pun sama mabuk-mabuk manja gitu. Tengok makanan kalau nak makan. Sekarangni je sedap aku melantak macam-macam. Dahla suka yang manis-manis je sekarangni.

Masa kandungan aku di sahkan 12 minggu tak silap. 3 bulan. Dalam 2 minggu kebelakangan tu, aku perasan macam ada something keluar macam air yang banyak. Maybe sebab bz kemain awal-awal tahun ni. So, bila checkup tu bagitau la doktor . Doktor pun masukkan satu alat ni tak ingatla apa. Dan sekali lagi doktor tokha ni suka bagi aku surprise anouncement. Dua-dua anak aku dulu dia la yang bagi date suh beranak esok lah malam tu la.

Kalini doktor cakap rahim aku dah buka 2 cm. Allah... Baru 3 bulan .T.T

Apa solution nya ? Buat minor operation untuk jahit rahim supaya dapat tahan baby dari keluar. Memandangkan masih lagi awal sangat-sangat. Laki akuni laju je setuju. Aku dah di awang-awangan dah. Mana tak nya esok jugak dia nak buat. Aku punya cuak siap tnya doktor tu mana sakit bersalin ke operate ni? Sengal , sengalllllll.

Nantila aku update pasal operation cerclage serviks ni ye. Lebih details. Mungkin ada orang kat luar sana yang ada masalah sama macam aku kan.

Ni pun aku terajin update kat sekolah sebab tengah rasa mengantuk sangat-sangat harini. Baiklah aku buat benda berfaedah sikit tak gitu. K bye


No comments:

Post a Comment

welcome ;)