Wednesday, June 26, 2013

Holiday Vacation : Jakarta , Indonesia

Salam dear readers,

Mungkin sounds mcm what the hell tapi nk mention jgk sbb mase ak draft entry ni, aku da pegi bandung kali kdua pd bulan lepas. which is entry bandung kalini aku pegi bulan 12 taon lepas. bhahaha. Tp nak buat action nampak berlagak dan bikin panas aku nk update dua2 sekali bukan dalam masa yg sama. bhahaha.

Trip kalini bersifat redah dan tidak gelabah. sbb last mnit planning pg bersama 2 org je bff aku. means campor aku 3 org. Mereka bdua dah booked kat satu agensi ney berbulan2 before, tp aku msetu msih lek2 jeeee..... ble da 2 bln before baru nak trnganga like weyyyy akupon nk hikotttt . tp? harga suda naek. dye buat mcm ikan kat pasar. elok2 bole dpt below 1000, aku punye above 1000. haaaa gtewww. mcm horang haye sgt kau book travel package lgi stu stgh bulan. sudahla gtu, tetibe hati gatal nak ajak en.tunang pgi skali. pdhal belum tunang lgi msetu. tgk tgkkkk gatal x gatal???

Ini travel pack jakarta- bandung 4 ary 3 mlm. Gara2 en.tunang xdpt trut serta, tp nk sertakan jgk dlm travel trip kalini so aku mtk dye antakan dr jhr ke klia. ngehngeh. flght jam 4 pagi uolss, xkan nk tdo klia. gegehhh. so, my bff amy ajak stay umah Umi. yeayyy umi, the humble, friendly, sportingly, sweet and so onnnn......... trlalu byk nk gambarkn ttg umi, sbb dye sgt2 baek. satu family baik gilooo. frst time knal, tp mcm da 10 taon dibesarkan together2 kann sgt lebey aku. mlmtu bwk ktrg p mkn , tgk bola, borak2 smpi 1,00 pagi. flght pkol 4.00 kan???? kne msok satu jam before kn??? ble ktrg ley tdo umiiii????? kihkih. mmg hazabbbbbbb. tp dye trlampau teruja dgn ktrg.

So, the story beginnn..... part jakarta aku update next entry.







Bas je pon uolsss. perluke smpi 2 ketul gambo nk uploadd..... wakaka





Tangkuban Perahu


Sejuk hokeyy kat gunung berapi ney.





Donatello ni jenama femes kat bandung. kalo kat sne mcm mmpila nk msok sni, tp bagi kte org luar, harga wang kte msih murah . so, saranan, kalo nk jdi mcm mak datin, dtg shopping sni ngn muka plg berlagak pnh korng buat sbb murah sgt uolsssssssss


ok. xdela vangga sgt sbb beli satu beg jeponnn. xmcm mereka. 3 4 beg. mampoo????? tupon aku beli utk mak . haha.




tgk sini trgat UPSI.


hadoo? mcm harry porter version kn? scary glerr. sumpah xnk nek ketapi indon. 


Dlm byk2 kedai kat hendon, satu kedai ni je yg aku plng xmampo nk beli. haha. baju2 batik indon, mmg cntek. alaaa mcm org2 kaye dlm sinetron pkai tu. tp mmg kaye giler dorng sbb duit kte mkn beribu2 satu baju. kalo dorg berjuta2. kaye kan??? pengsan.


Inila tourist guard ktrg. baekkk punyeeeeeee. sgt best berjln ngn akk2 ney. very sporting n mesra alam. kalo korng nak join travel ngn dorang bole tgk laman web PotoTravel .



plg best ble ikot trip ni makan best. tapi aku xbyk amek gmbr mkn. sbb dh kebulur xingt ape. tampar diri sndri.


Jeans levis original  korng bole dpat dlm 3000000++ rupiah bersamaan 90++ hengget !!! sile nangis skarang.


naek bas bwk juta2 ade????


hakikat sebenar . tgk beg plng byk.



Best sgt jumpe n jalan ngn dorang walopon hanya 4 aryy.... 

Soo, kali ptma pagi ney gambar mmg melebihkan diri sndri tanpa melihat sekeliling. walhal kau ptot snap gmbr pmndangan yg ade kat bandung xgteww??? Eh blog aku kott...bhahaha. till then. enjoy read it ! Gudnytee !!

No comments:

Post a Comment

welcome ;)