Wednesday, August 13, 2014

Pengalaman Bersalin ( Part 2 )

Assalammualaikum w.b.t...

To be continue....

Esoknye awal pepagi aku da bgn..besela mnela nak lena tdo ble tau esknye nak berjuang mengeluarkan seorang lagi hamba Allah ke dunia. Pagitu aku ngn asben jemaah subuh sesama. Mtk dipermudahkn smua urusan, brjalan lancar..pagitu aku dup dap dup dap lagi..yela, xsket xape ttbe disuruh beranak..klo da skit laen ctela mmg xsbr2 da nk teran bg kuar..aku request air milo ngn telur separuh msk kt asben..spya bertenaga nti. Pastu saje buat2 lmbat siap takot pnye psal..dlm kol 10 lbey ktrg gerak..dkatjepon dgn umah..dlm 10 mnt da smpai..

Sampai2 fmly aku da tercongok kat emergncy. tekojot mak... bpk aku bwk bekalan mcm ak nak msok asrama haa..yg xthn dbwaknye aku kuih raya walhal baru smnggu kte berpuasa. konon2 nti ak da xdpt mkn kuih raya. Haha so sweett....Tp ak ttp xlalu nak telan kuih muih dodol bagai pepagi neh. tq ayah ! mak pon da stndby air selusuh kalo2 asben x dan buat..Aku xmsok dlm kpala otak lagi ape prosedur dr awal ni. Nak kne check dluke, tgu dluke, ade sesi motivate dluke ( khennnn ). Dala perot tgh berdondang syg kemaen. akuni bkn bole xmkn pagi. setakat telur sparuh msok yg msok 1/5 je dlm perot akibat nk trmntah mkn bnde2 xmsakni. yuek. xgune aku request bagai kt asben ye dak?  kalo pose tu laenla, ble xpose kpala trus set  harus ade sarapan, mkn tghari, ptg dan malam. So, ak pon pgila cafe jap jengah mknan ape yg ade. Dapatla sambar roti sekeping. 

Asben ckp da ley jmp dktr Tokha la kt blik dye. Aku mati2 ingt ade sesi checkup mencheckup lagi..Masok2je dpt good morning dr dye, trus kuarkan jarum cucuk tgn aku. ohmakkkkkauuuuuuu. Ini btul2 kejadian ni. aku kne terima hakikat smuanya dah brmula...by the way dktr, tlgla intro2 kat akuni dlu ley x. akuni nmpakje gagah tp mak tkot jarum nokkkkk. inila bnde mak plg seremmm skali brbnding beranak. Huahuahua. Part cucuk jarum kt tgn. xpenah masok spital ginila gayenyee.ohh sgtla loserr.


Inila ghupenyer..naseb bek kaler Pink. kalo idokkk.
saket woo ;'(

Aku terus msok labour room. dalam pkol 12 lebey mcmtu..asben pon msok skalila..Sbbtu ak nk bersalin prvate. kene minah manja mcm akuni mmg menanges la dok govemnt. Mesti nak laki di sisi. hihi. labour room dye mcm wad. selesa..ade tb, ade blik air. n ofkosla i sorg je dlmtu..so xdela tgk org beranak kulur kilir.ggu emosi. Seingat aku frst thing sister bubuh kat aku ialah ubat pelancar tuk mmbuang ataupon lbey sng ubat bg berak. Supaya time nk kuarkan bby xdela ko kuarkan dgn pakej2 skali kann. So, mmg byk jgkler aku mmbuang. mmg suci trus perot dr ketulan ketulan itu. kmudian, aku diinduce..masokkn air kt tgn akutu..berdebar2 jgkla lpas da msokkn induce..yela, proses cntraction bakal brmula....yg mne jdi mmpi ngeri slama ni ble dok dgrorg brcerita..

Lpas diinduce dye msokkan ubat apetah lagi satutu lupo mak. antibiotik xslap. lpas je msokkn tu mmg kpala trus berpusing2 dan mlot pon mncari2 pelastik segera. termuntah sket. pning palo den. apo ubat ekau msok ni haa. Sister tu ckp mmg smptom dye mcmtu. naseb skjap je. Kemudian akupon disuruh berehat..dan melalui detik2 seterusnya..smpai ble?? asben cbuk kemas2 brg mcm check in hotel la pulokkk. 

Sister ckp kol 4 dktr Tokha akn dtg cek bukaan. Oklatu, bek aku tido, akupon xckop tdo..dala sejuk semacam jekan..dlm kol 2 ak nk trkncing. haishh..nk trkncingla plak..satu kje nk cbut2 wayar. ingt x sketke? rupenye smbungkan getah tu dgn getah kt tgn aku lagi perit dr kene cucuk pagi tdi. tp xkan aku nk simpan kncing akuni. ade kng mse beranak pushhhh skali kng. nak xnk pnggilla sister cbut. dye pnye ngiluu adoiiiii ! lpas kncing aku smyg jap bce yasin, kmudian jalan ke hulur ke hilir dlm blik spya proses bby nk kuar tu cpt, mudah.. 

to be continue.. lagi? yelaa. ko ingt nk brsalin sng? smela jgk nk buat entry bsalin. mihmih

update : 41hariberpantang



No comments:

Post a Comment

welcome ;)